Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с педала на газта

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с педала на газта

    Здравейте колеги, карам АР 145 1.9 JTD. Пускам темата тук защото има повече хора каращи JTD-та. Проблема ми е че примерно ако карам по павета и държа педала на газта в едно положение постоянно ту ще ми забива нос колата ту ще започне да набира рязко или пък ако мина през някоя дупка ще забие нос и след малко като мина през друга пък ще се оправи. Имам чувстото че като мина през дупка сякаш нещо се разкача букса ли някоя и аз не знам.
    Другото което е че на диагностика ми изписва грешка в педала на газта. Мисълта ми е ако някои знае поне как да го разглоба и да го зачиста или някакъв съвет да ми дадете.
    145 jtd

  • #2
    Първоначално публикувано от robertov Покажи съобщение
    Здравейте колеги, карам АР 145 1.9 JTD. Пускам темата тук защото има повече хора каращи JTD-та. Проблема ми е че примерно ако карам по павета и държа педала на газта в едно положение постоянно ту ще ми забива нос колата ту ще започне да набира рязко или пък ако мина през някоя дупка ще забие нос и след малко като мина през друга пък ще се оправи. Имам чувстото че като мина през дупка сякаш нещо се разкача букса ли някоя и аз не знам.
    Другото което е че на диагностика ми изписва грешка в педала на газта. Мисълта ми е ако някои знае поне как да го разглоба и да го зачиста или някакъв съвет да ми дадете.
    'Грешка в педала на газта' означава,че ти е заминал TPS-а.Това е понтециометър,който казва на екуто в какво положение е дроселовата клапа.Не съм запознат,обаче с устройството на твоята кола особено на дизелаците,така че тва е което мога да ти кажа.
    sigpic155 1.9 TD,Lancia Lybra 1.9 jtd
    Ex...
    Alfa Romeo 155 2.0 8V TS,Alfa Romeo 1.8 8V TS,Fiat tempra

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от robertov Покажи съобщение
      Здравейте колеги, карам АР 145 1.9 JTD. Пускам темата тук защото има повече хора каращи JTD-та. Проблема ми е че примерно ако карам по павета и държа педала на газта в едно положение постоянно ту ще ми забива нос колата ту ще започне да набира рязко или пък ако мина през някоя дупка ще забие нос и след малко като мина през друга пък ще се оправи. Имам чувстото че като мина през дупка сякаш нещо се разкача букса ли някоя и аз не знам.
      Другото което е че на диагностика ми изписва грешка в педала на газта. Мисълта ми е ако някои знае поне как да го разглоба и да го зачиста или някакъв съвет да ми дадете.
      TPs-a
      Имаше някъде таква тема със снимки как се чисти и дросела също ..... ма нека си кажат мнението дизелджийте
      sigpic Алфа Ромео 156 1.8 ГИ T.S 98 г.by The Cleaner (Радко шарниро избивача , човека с големия чук!!!)
      Фиат Пунто 1.1 6 спид Агу Ex.

      И да не забравим да сложим бяла роза върху кубчето скраб което ще остане някой ден от алфати ни ...
      Ramstein - Benzin
      https://www.youtube.com/watch?v=SEGLhUZRZdY

      Comment


      • #4
        Колеги,тоя мотор дросел няма,а потенциометър е самия педал и е доста парици.
        Провери буксата и я почисти,дано се оправи.
        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

        Comment


        • #5
          Реостата на газта не се разглобява. Вероятно проблема е буксата му. Намира се над/до CPU-то, в краката на пасажера.
          Направи й профилактика и провери за грешка.

          п.п. При мен това бе проблема.
          Last edited by VladoG; d.m.y г., 20:06.
          Fiat Stilo 1.9 16V JTD, 2004, комби
          Citroen BX-19GT, 85
          Alfa Romeo 156, 2.4 JTD, 01, Distintive - ex

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
            Колеги,тоя мотор дросел няма,а потенциометър е самия педал и е доста парици.
            Провери буксата и я почисти,дано се оправи.
            Е за тва идеше реч,понеже не съм наясно с дизелите,колегите те напътиха.
            sigpic155 1.9 TD,Lancia Lybra 1.9 jtd
            Ex...
            Alfa Romeo 155 2.0 8V TS,Alfa Romeo 1.8 8V TS,Fiat tempra

            Comment


            • #7
              Потенциометъра няма отваряне, трябва да го режеш, но тогава ще му видиш сметката.Виж къде му е буксата, често "клеясва" почисти я хубаво и я напръскай с контактен спрей.Изчисти грешката и се надявай да се оправи.

              Ако ли не - около 150лв си намери за втора употреба, онзи ден продадох такъв.Аз го сменях само за пробата

              Води се - АРР - acceleration pedal position sensor.
              ex - 147 16v multijet

              Comment


              • #8
                Изключителна благодарност колеги! Само ако може да ме насочите къде точно се намира и как да стигна до буксата на самия потенциометър.
                Last edited by robertov; d.m.y г., 09:41.
                145 jtd

                Comment


                • #9
                  Гледаш педала на газта в горната си част, нещо като ос се завива за въпросния потенциометър и дефакто като натискаш педала, тази ос върти потенциометъра.
                  Буксата - не знам на 145 къде е, на Бравото ми е над жабката (сваля се).
                  ex - 147 16v multijet

                  Comment


                  • #10
                    Значи буксата и самия потенциометър са на различни места, a aз не мога да въздействам по никакъв начин на потенциометъра, което ще рече, че свалянето му е безмислено. Значи само ако може някой да ме опъти къде да я търса тая букса, какво представлява или най-добре нещо снимка да и се изнамери.
                    145 jtd

                    Comment


                    • #11
                      Ами да, няма смисъл да го сваляш.Все пак погледни над педала и проследи кабела къде отива.Може буксата да е наблизо.Кабела трябва да отива директно в ЕКУ.
                      ex - 147 16v multijet

                      Comment


                      • #12
                        Има вариант да се отвори APPто но едва ли ще може да му помогнеш освен ако няма слаба спойка или няма някакво зацапване което може да се отстрани. Риска при втората ръка е че не знаеш в какво състояние е. Аз купих такъв сензор за 40лв. в идеално състояние но просто момчето в моргата нямаше и идея за цената му нов. Не е лошо и изобщо да отстраниш буксата като запоиш проводниците не рядко проблема ие в нея.

                        Comment


                        • #13
                          Дали е в нея ще разбереш по степента на замърсяване на контактната площ.Ако изобщо е замърсена.
                          ex - 147 16v multijet

                          Comment


                          • #14
                            Напръсках буксата на потенциометъра която се намира до ЕКУ-то с контакт шпрей и проблема изчезна. Много съм благодерен на всички колеги.
                            145 jtd

                            Comment


                            • #15
                              Браво, минал си леко
                              ex - 147 16v multijet

                              Comment

                              Working...
                              X